Die verbinding met het werkveld is echt een plus - adsysco.nl
"Die verbinding met het werkveld is echt een plus"

AdSysCo werkt samen met Stichting Welzijn Zundert

Stichting Welzijn Zundert (SWZ) is een plaatselijke welzijnsorganisatie die zich inzet om de welzijnszorg en participatie in Zundert te verstevigen. SWZ zocht naar een nieuw registratiesysteem om aan de rapportage-eisen vanuit de gemeente te voldoen en heeft in 2016 de overstap naar RegiCare gemaakt. Judith Benckhuijsen, sociaal werker bij SWZ, gaf aan dat de gebruiksvriendelijkheid, het overzichtelijke uiterlijk van het onlinesysteem en de toegespitste software hen indertijd heeft overtuigd om met RegiCare te gaan werken. Aldus Benckhuijsen: “AdSysCo heeft zich echt toespitst op zorg- en welzijnsorganisaties, dan merk je dat het systeem daar geschikt voor is. Het is interessant dat het niet een bedrijf is dat alleen met de software bezig is, maar ook met ontwikkeling in het welzijnswerk. Die verbinding met het werkveld vind ik wel echt een plus.”

Implementatie en begeleiding

Benckhuijsen omschreef de implementatiefase als een lange periode waarin de verschillende RegiCare-modules in stapjes overgingen; “Het was een enorm karwei, omdat je gelijk ook een soort opschoning moet doen.” Ook van Monique van Dam, financieel administratief medewerkster bij Welzijn Zundert, benoemde deze intensieve gewenningsperiode. Tijdens deze beginfase hebben trainingen en goede begeleiding vanuit AdSysCo veel geholpen met de inrichting van het systeem. Van Dam voegt hieraan toe dat de vaste contactpersoon vanuit AdSysCo heel fijn is, “Ik hoef maar wat te vragen en het wordt geregeld. Dat is echt top.”

BoodschappenPlusBus in SWZ (foto: Maggie Soeters)

Diensten en meerwaarde

Inmiddels ondersteunt de software van AdSysCo het overgrote deel van de aangeboden diensten van SWZ. Zo wordt RegiCare sinds kort ook gebruikt bij de BoodschappenPlusBus, een vrijwilligersvervoersservice voor ouderen binnen de gemeente Zundert. Door deze service kunnen ouderen die niet meer zelfstandig op pad kunnen toch boodschappen doen of gezellig mee op uitjes. De software maakt daarbij inzichtelijk in welke modules de cliënten terugkomen: “Een nieuwe collega kan in het systeem heel snel zien dat een cliënt een individueel dossier heeft, dat er een vrijwilliger aan de persoon gekoppeld is en aan welke activiteiten die heeft deelgenomen.”, aldus Benckhuijsen. Dat wordt door Benckhuijsen gezien als dé meerwaarde van het programma: “Dat die informatie niet op allemaal verschillende plekken weggestopt zit, maar dat je van iemand heel snel een beeld kan hebben en dat je die informatie ook kan combineren met elkaar.”